onsdag den 12. september 2007

Ny stil

Mit nye træningsprogram har nu kørt i 2½ uge. Phu ha det er hårdt for et udpræget B menneske at træne om morgenen. Det er nemlig det programmet går ud på, at træne om morgenen, så træningen liger i faste rammer. Her hvor det begynder at blive mørkt om aftenen er det svært at nå at træne om aftenen efter at vi har spist. Så jeg har fundet ud af, at det bedste tidspunkt at træne er om morgenen. Ny stil er at jeg skal træne 5 gange om ugen. Jeg har alt for længe fået trænet for lidt og for spredt. Mit arbejde tager en del tid og familien skal jo også passes. Og med to hunde der skal alt muligt så har min træning simpelthen ikke været fokuseret nok. Chillie er stoppet i Eliteklassen, her får Komma fuldt fokus og Chillie fortsætter med dogdancingen.

Vores nye Pirates-program begynder at ligne noget, Jeg finpudser tricksene og er ved at sætte små sekvenser sammen. Chillie hun roder lidt rundt med sin twist, den elsker hun så meget at hun tilbyder den ved enhver given lejlighed, selv om jeg siger bak eller out som betyder at løbe i cirkler. Jeg er begyndt at vende ryggen til hende, når det sker og samtidig belønne hende rigeligt, når hun gør det på twist kommandoen, det gør hun altid, for det er blevet hendes ynglingsøvelse. Jeg har pillet alle håndtegn af og er ved at finde ud af, hvad jeg skal gøre med mine hænder. Jeg har et sværd i den ene hånd, så alle tegn ser anderledes ud nu. Jeg træner ofte et sted hvor der kommer mange forbi, og jeg er ikke helt kommet mig over tanken om hvordan jeg ser ud, når jeg styrter rundt med et sværd i hånden sammen med min hund :-)

Komma er i skarp træning, jeg begynder virkelig at se resultater af mere hyppig træning. Hun kan holde til mere. Begge hunde er i super form, men jeg har nogle gange følt at hun blev træt 2 dagen til prøver. Det er naturligt det ved jeg, men jeg føler at hun er endnu mere på nu end hun plejer. Skønt. Hendes indkald er ved at falde på plads, hun løber hurtigt selv om hun bliver stoppet og stopper også på lang afstand nu. I dækken arbejder vi videre med ikke at stoppe selv om man ved at man bliver stoppet. Fremsendingen er bare blevet god, hun styrter derud. I dag var særlig god, hun ræsede ud i feltet og stoppede først på min stå kommando, uuhhh det var flot! Metal apporten er stadig dårlig, jeg er begyndt helt forfra og ikke nået mange skridt endnu, men det går fremad med museskridt. Dirigering til apporten træner vi også på fuldt tryk. Ærgeligt at øvelser der har været helt perfekte pludseligt falder helt sammen, men hvad, der er ikke andet at gøre end at træne. Det går fint med dirigeringen og jeg vil have det helt rigtige og sikkert inden jeg går videre.

Ingen kommentarer: