mandag den 3. september 2007

Apporteringsproblemer


Komma er lige startet i eliteklassen og vi arbejder med at få alle øvelserne til at falde på plads. I vinter havde vi et problem med apporten, fordi hun tabte den ned over sin ene pote, hvorefter hun pure nægtede at tage den i munden igen. Efter en del hårdt arbejde, hvor vi begyndte helt forfra, tager hun nu apporten igen. Til den første konkurrence i eliteklassen tog hun fint apporten, men sidste gang i Vejen gik det lidt galt fordi hun gik mod midten. Det problem kom også frem i træningen, så meget at hun indimellem kun løber et par meter frem, fordi hun er blevet usikker på dirigeringskommandoerne. Så nu begynder vi forfra igen med at træne dirigering og hurtige udløb, phu ha det ved jeg ikke om vi når inden Brøndbykonkurrencen om to uger. Her har jeg meldt hende til om lørdagen, så jeg kan få en status på hvor langt jeg er i min træning.

Desværre er hun også blevet ked af metalapporten. Hun prøvede den nye type, der på et tidspunkt skal bruges i eliteklassen. Den er lidt tungere, så den spyttede hun da ud med det samme. Hun er meget sensitiv overfor berøringer, og den tungere metalapport klikkede mod hendens tænder, så nu vil hun ikke tage noget af metal!!!!! OK forfra igen, ja hvem har sagt at det skal være let at træne hund. Så fra nu af står den på intensiv apporteringsterapi.

Heldigvis er der også meget der går godt, firkanten er blevet meget bedre, vi har fået kropssignalerne væk og hun tager villigt signalerne når jeg træner. Vores næste skridt er at arbejde på ikke at høre efter prøveledere, hvilket hun er begyndt på. Det gør hun også i indkaldet, ved den sidste konkurrence ventede hun ikke på min indkaldskommando, men tog bare prøvelederens. Det har vi arbejdet med og det går meget bedre med det under træningen nu.


Ingen kommentarer: