fredag den 13. marts 2009

To dråber vand

Senna forest og Komma - de ligner da ikke hinanden ret meget vel :-)

Senna og Lili deler ben

Har været hos en kraniosakralterapeut som efter at have masseret mig ultrablidt i hovedbunden bad mig om at dreje hovedet til begge sider. Fantastisk, min nakke føles ikke mere som et brædt og jeg kan rent faktisk dreje hovedet igen som før mit fald.


Komma og jeg skal på kursus her i weekenden og jeg glæder mig rigtig meget. Hun er stadig helt overgearet i træningen og suser rundt på banen lige meget hvad jeg beder hende om. Hun napper metalapporten som om hun aldrig havde haft et traume over den og er i det hele taget bare glad og på. Det er jo rigtig dejligt i alle øvelser undtagen en. Hun har altid været glad for at gå fri ved fod og kan bare blive ved og ved at gå og være på. Men nu er hun næsten for meget på, hun bliver en smule mere urolig og er ikke helt stabil i positionen. Løsningen kender jeg heldigvis laaange lige stræk uden belønninger kan tage toppen af hendes arbejdsiver i den øvelse, så det skal vi igang med.

Sennas træning skrider godt fremad. Hun er ved at få en rigtig god pladsposition. Jeg har lavet super meget grundtræning af positionen og af bagpartskontrol og hun svinger fint på plads og finder selv det helt optimale sted at sidde. Jeg tror hun får en drøm af en fri ved fod. Louisa og jeg har tit talt om at forskellige hunde har forskellige mentale og kropslige forudsætninger for at kunne gå den virkelig gode fri ved fod. Min gamle Amanda som Senna i øvrigt minder meget om rent temperamentsmæssigt gik en sublim fri ved fod - ved hendes sidste VM var der kun en hund der fik en højere karakter end hende og det var vinderen :-) Amanda var ligesom er det Senna hurtig uden at være vims og det giver rigtig gode forudsætninger for at komme til at gå godt.


Til gengæld tænder Senna voldsomt på at se andre hunde lave trækkeleg eller løbe efter en bold, så det er et indsatsområde vi i den kommende tid skal arbejde meget med.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Christina.
Det med bagpartskontrol er super godt, at I på Hund og Træning gør noget ud af. En øvelse som elefanten har i mit tilfælde med Alfa gjort, at hun vender sig i luften, når jeg laver LP1-indkald og div. rallyøvelser. Det ser SÅ skønt ud. Glæder mig til at se Sennas fri ved fod til en LP på et tidspunkt.
KH Nanna med Alfa og Sydney.